Categories
SEO

Google optimering og online reputation management

Måske har du allerede hørt om Google optimering og online reputation management, og sidder nu og undrer dig over hvordan de to koncepter do hører sammen, eller måske har du ikke, hvorfor jeg nu vil prøve at forklare det i korte træk.

Google optimering er hverken mere eller mindre end at sørge for at følge Googles retningslinjer, hvilket oftest kan gøre at ens hjemmeside kommer til at rangere højere i Googles søgemaskine i forhold til relevante søge termer. Dette er naturligvis vigtig da man som oftest klikker på det første link, så en højere placering er altid bedre.

Online reputation management handler om mange ting. Dels vil man altid prøve at få fjernet det dårlige indhold, men da dette ikke altid er muligt, handler det i høj grad også om at få det gode indhold placeret højere, og ikke mindst at generere nyt indhold.

Det er netop i forhold til det nye indhold at Google optimering er vigtigt i forhold til online reputation management, for bedre optimering i forhold til det nye indhold resulterer i en større effekt, hvilket betyder at mindre arbejde er nødvendig i forhold til din online reputation management.

Nu er spørgsmålet naturligvis om alt dette har nogen som helst relevans for almindelige mennesker. Om det er vigtigt for menigmand er måske ikke så sandsynligt, men der er dog situationer der alligevel er tilfældet. Man ser mange eksempler på youtube videoer som i den grad har været med til at ødelægge folk liv. Ofte har disse mennesker været til fest og har opført sig dumt, til stor morskab for resten a verdenen. Hvad man ofte glemmer er imidlertid hvilken effekt dette kan have, hvis man for eksempel skal ud og søge nyt job.

Men selv i forhold Almindeligt brug at nette kan disse koncepter være en stor hjælp, så det er absolut en god idé at sætte sig ind i det.