Langt de fleste virksomheder har lokaler eller bygninger, hvor de holder fast til. Afhængig af virksomhedstypen vil disse lokaler være indrettet på forskellig vis – fx til kontorer, lagerrum eller noget helt tredje. Og i disse vil der ofte være ting af værdi opbevaret. Uanset om det er fortrolige papirer, dyre maskiner, produkter eller noget helt andet, er det af største vigtighed, at disse værdigenstande ikke falder i de forkerte hænder. Og det kan man sikre sig imod ved hjælp af adgangskontrol. Et system med adgangskontrol giver virksomheden mulighed for at bestemme, hvem der skal have adgang til virksomhedens lokaler og bygninger, og hvem der ikke skal. Det giver først og fremmest den fordel, at fremmede folk ikke bare kan komme og gå i virksomhedens bygninger. Men et system med adgangskontrol giver også mange andre fordele til virksomheder af forskellig art.
Slip for besværet med et traditionelt låsesystem
Et traditionelt låsesystem med mekaniske nøgler fungerer udmærket i det private hjem. Det skyldes først og fremmest, at det ikke er mange, der skal have adgang. I en virksomhed skal alle medarbejdere have en nøgle, og er der mange medarbejdere, vil der tilsvarende være mange nøgler. Problemet med et traditionelt låsesystem ligger i, at hvis kun en enkelt nøgle går tabt, skal hele systemet udskiftes. Hvis man er en større virksomhed, har man både mange nøgler og mange låse. Derfor kan det blive et dyrt og besværligt projekt at skulle skifte låsesystemet. Med et elektronisk system med adgangskontrol er det nemt at implementere ændringer, så man kan udelukke og tilføje nye brugere. Så slipper man for at skulle betale for et nyt låsesystem, hver gang en nøgle går tabt.
Det bedste fra begge verdener
Der er ingen, der siger, at du skal vælge mellem et elektronisk adgangskontrolsystem og et traditionelt. Der er nemlig rig mulighed for at kombinere det efter egne behov, så man får det bedste fra begge verdener. Eksempelvis kan man bruge den elektroniske adgangskontrol til fællesområderne, mens de enkelte kontorer låses af med mekaniske nøgler. Det giver både maksimal brugervenlighed og sikkerhed i virksomheden. Desuden skal man huske, at et system med adgangskontrol også kan kombineres med andre systemer som fx dørtelefoner, tyverisikring og overvågning. Derfor er der mange muligheder for at skræddersy en løsning med adgangskontrol til den enkelte virksomheds behov.
Hør mere om adgangskontrol hos en låsesmed
Hvilken løsning med adgangskontrol passer bedst til din virksomhed? Det kan en låsesmed svare dig på. KeyPartner er eksperter i løsninger med adgangskontrol, og derfor er de gode at tage kontakt til, hvis du vil vide, hvordan du kan få det maksimale udbytte af adgangskontrol. De kan også give råd og vejledning om, hvordan man på andre måder kan sikre virksomhedens bygninger og lokaler. Det kunne eksempelvis være ved hjælp af overvågning, dørtelefoner eller noget helt tredje. Er du interesseret i at vide mere om fordelene og mulighederne med adgangskontrol, er det derfor dem, du skal tage kontakt til.