Når man arbejder med SEO, er det vigtigt at kunne koble hjernen lidt fra og lade den køre lidt på automatgear, fordi det primære er at skrive artikler, hvor et eller flere søgeord optræder med et vist mellemrum.
Det er et lidt mærkeligt arbejde, hvis man er vant til, at artikler skal handle om noget. Det gør så ikke noget, hvis der er noget sagligt indhold, og indimellem er der endda folk, der læser en SEO artikel for at lære noget af den.
Men sådan er verden i dag. Det er ikke altid det saglige, der tæller. Ofte er der tale om teknik, image, gennemslagskraft, eller branding, og i SEO er det teknik, da det drejer sig om at optimere en site i forhold til søgemaskiner.
Online markedsføring kræver en del forskellige færdigheder
Online markedsføring kan godt virke lidt banal indimellem, men god markedsføring kræver faktisk en del forskellige færdigheder, bl.a. en analytisk evne til at forstå markedsmekanismerne og behovsudvikling, psykologi til at forstå menneskers behov og hvordan man når frem til kunderne, og en kunstnerisk evne til at fremstille sine ting på en tiltrækkende måde.
Således er online markedsføring slet ikke så banal endda. Det er ikke noget man har succes med sådan uden videre. Det ta’r tid og indlevelse, og en særlig anstrengelse, hvis man ønsker at være førende indenfor sit område.
I online markedsføring er det ikke så meget fordybelse, der kræves, som opsøgenhed, faktisk at være nysgerrig overfor mennesker og deres ønsker og behov, og hvordan man tænder dem, samt selvfølgelig kendskab til markedet.