Kategorier
Finans

TMC Telemarketing: Brug af data øger dit salg

Et af TMC Telemarketings særlige kompetenceområder er datahåndtering, og behovet for denne service er, ifølge TMC Telemarketing, stødt stigende. Dette skyldes blandt andet, at ’Big data’ i de seneste år er blevet et buzzword inden for marketing/statistik, da der er kommet et øget fokus på at effektivisere hver enkelt marketingkrone investeret i markedsføring. Af virksomheder, som har anvendt håndtering af store mængder data, kan nævnes supermarkeder, hvor man for eksempel har introduceret kundekort, der giver kunden rabatter, men som samtidig måler alle køb, hvilket gør det lettere at målrette tilbud til specifikke kunder eller imødekomme forbrugsbehov. Som TMC Telemarketing nævner, er tendensen også at finde online, hvor man blandt andet måler på, hvilke virksomhedssider en bruger besøger, hvor længe vedkommende opholder sig, og hvor ofte brugeren havner på sider, der resulterer i salg for virksomheden. Med denne værdifulde indsigt fra forbrugergeneret data har man mulighed for at optimere sin salgskanal ud fra virkelige observationer frem for spekulative mavefornemmelser, hvilket i sidste ende vil medvirke til, at ens marketingbudget strækkes længst muligt.

Specialisering i databehandling

Erkendelsen af at man for år tilbage blev nødt til at specialisere sig i databehandling skyldes, at man i TMC Telemarketing erfarede, at mange både telemarketingvirksomheder og marketingafdelinger i private virksomheder baserede beslutninger ud fra grove segmenteringsmodeller. Som TMC Telemarketing uddyber, gør dette, at der er en større sandsynlighed for at markedsføringen rammer forbi en del af målgruppen i forhold til, hvis man havde inddelt forbrugerne i mindre segmenter. Torben Larsen fra TMC Telemarketing nævner et kendt citat inden for marketingbranchen, der går helt tilbage til slutningen af 1800-tallet. Citatet stammer fra handelsmanden, John Wanamaker, der sagde, at han på forhånd vidste, at halvdelen af sit marketingbudget var spildt, men at han aldrig på forhånd kunne vide hvilken halvdel. Denne problematik føler man i TMC Telemarketing stadigvæk er aktuel for mange virksomheder, men ved at lade TMC Telemarketing stå for datahåndteringen, slipper man for at famle i blinde, og med indsigt fra konkret data kan TMC Telemarketing skabe øget salg hos kunder.

TMC Telemarketings brug af data i KantineDataBASEN

KantineDataBASEN er ejet af TMC Telemarketing, og blev ligesom TMC Telemarketing oprettet i 2001. Formålet med KantineDataBASEN er, at man ved hjælp af know-how om databehandling fra TMC Telemarketing har opbygget en database over alle kantineforhold i danske virksomheder med mere end 50 ansatte, samt madproduktion på hotel- og konferencecentre, caféer og restauranter med mere end 10 ansatte. Begge disse databaser skyldes et ønske fra landets kantiner og køkkener om inspiration til menuer samt tilbud fra fødevareleverandører, og med KantineDataBASEN kan man således modtage både nyheder, pressemeddelelser, opskrifter, filmklip, tips samt gode tilbud.

Med hjælp fra TMC Telemarketings databehandling leverer KantineDataBASEN i 2015 i alt 5.240.000 ugentlige menuer fordelt på både den private- og offentlige sektor – heriblandt 11 børsnoterede virksomheder. Yderligere håndteres af TMC Telemarketing 2275 besøgsadresser og 1747 e-mail tilladelser fra kantine/køkkenansvarlige, der ønsker inspiration med hjælp fra KantineDataBASEN.

Det er ikke kun inden for fødevarebranchen, at TMC Telemarketing kan hjælpe med datahåndtering, og i TMC Telemarketing findes der ikke en opgave, som er hverken for stor eller lille. I TMC Telemarketing yder man alt lige fra dataindsamling, analyse af data, datarens og datavalidering. Dette kan ved omhyggelig håndtering af en professionel medarbejderstab hjælpe virksomheder i alle brancher til målretning af udvalgte segmentering, et udvidet kundenetværk og ikke mindst et øget salg. TMC Telemarketinger en højt professionel telemarketingvirksomhed, hvor man kun ansætter højt kvalificeret personale, hvad enten der er tale om phonere, dataindsamlere eller dataanalytikere. På grund af TMC Telemarketings høje kvalitetskrav til uddannelse af personale, kan vi derfor garantere målbare løsninger, der med stor sandsynlighed vil resultere i øget salg for vores kunder samt håndtering af både data og kundeoplysninger under fuld fortrolighed.

Hvis du er interesseret i en uforpligtende snak med TMC Telemarketing for at høre mere om datahåndtering, kan TMC Telemarketing kontaktes på tlf. 70 23 52 12.